وب سایت تخصصی دکتر همایون نوری پناه

وب سایت تخصصی نقد فیلم و سریال

وب سایت تخصصی نقد فیلم و سریال

نویسنده: همایون نوری پناه
ادمین : محسن اکبرزاده

طبقه بندی موضوعی
بایگانی
آخرین مطالب
آخرین نظرات
  • ۲۵ بهمن ۹۹، ۲۱:۱۷ - اسید سیتریک
    *ـ*

مجتمع های خارجی ساز و بزرگ شهر تهران

دوشنبه, ۲۹ آبان ۱۳۹۶، ۰۹:۴۷ ب.ظ

مجموعه آ.اس.پ،مجموعه شهرک امید،مجموعه شهرک غرب،مجموعه شهرک اکباتان و مجموعه ساختمان های اسکان ،اصلی ترین مراکز تجمع مردم در شهر تهران هستند.

در حقیقت اکثر تهرانی ها یا در این مجموعه ها زندگی می کنند یا در شهرک های بسیار مستحکم ارتش در میدان نوبنیاد.

آنچه در زلزله احتمالی تهران نگران کننده است ،ساختمان های شخصی ساز است.با راننده خودروی اسنپی که مهندس عمران بود هم صحبت شدم،او برای خودش و خانواده اش شروع به ساخت یک ساختمان پنج طبقه کرده بود. در ابتدا برآورد هزینه هایش با اسکلت فلزی کاملا تطبیق می کرد اما تورم دوره دوم محمود احمدی نژاد سبب شد که از اسکلت فلزی صرفنظر کند و با تیرچه و سیمان که مقاومت بسیار کمتری نسبت به فولاد دارند طرح را جلو ببرد.خود این راننده شریف،بعید می دانست که ساختمانی که ساخته است بتواند حتی یک دهم بالای هفت ریشتر را دوام آورد اما واقعا در زندگی برای او چاره ای جز همین کاری که کرده بود وجود نداشت.

وقتی از مقابل شهرک غرب رد شدیم اما با اطمینان خاطر میگفت که این مجموعه قطعا بالای هفت و چهاردهم ریشتر را تاب می آورد و بعید می دانست زلزله ای بتواند این مجموعه را خراب کند،او مشکل را،دقیقا در خانه های شخصی ساز می دید.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی