وب سایت تخصصی دکتر همایون نوری پناه

وب سایت تخصصی نقد فیلم و سریال

وب سایت تخصصی نقد فیلم و سریال

نویسنده: همایون نوری پناه
ادمین : محسن اکبرزاده

طبقه بندی موضوعی
بایگانی
آخرین مطالب
آخرین نظرات
  • ۲۵ بهمن ۹۹، ۲۱:۱۷ - اسید سیتریک
    *ـ*

اولا؛ شان و احترام هر کس ولو حاکم کل سیاره بزرگ مشتری، وابسته خرد و دانایی او و حس دلسوزی نسبت به طبیعت و انسان های دیگر است. پروفسور عبدالرسول خیراندیش یک ماشین دوو سیلو معمولی داشتند که من از آن ماشین  و فاصله دوکیلومتری بین دانشکده و درب اصلی دانشگاه شیراز ،خاطره ها دارم،بعد از پایان درس جامعه شناسی تاریخی ،یک کلاس پنج دقیقه ای هم درون ماشین داشتیم،این از این.
وزن سمند لیموزین کمی کمتر از یک و نیم تن است.سرعت آن "صدو نود و دو" کیلومتربرساعت که واقعا برای خودروی لیموزین ،سرعت قابل توجهی است.توان موتور مطلوبی در حدود صد و ده اسب بخار دارد.

اصل ماهیت لیموزین برای این است که تاجران و سیاستمداران بزرگ در طول سی کیلومتر فاصله بین هتل و فرودگاه رو به روی هم بنشینند موسیقی ملایم گوش دهند به تمامی ابزار الکترونیکی دسترسی داشته باشند و لیموزین تا حد قابل قبولی دربرابر حملات انتحاری و تعقیب و گریز مقاوم باشد یعنی بجنگد و سعی در فرار داشته باشد در مواقع لزوم،برای فستیوال های سینمایی از لیموزین بهره می برند تا بازیگران لوکس به نظر برسند،در تمامی دنیا،منهای ایران ،لیموزن مانند جت شخصی امبرار ساخت برزیل یا بومباردیه ساخت کانادا ،به شدت وسیله نقلیه ابر ثروتمندان است اما من در کنار جگرکی نزدیک شهرداری و مرکز خرید هایپر مارکت  راننده لیموزین پرشیای سفید را دیدم که جگر می خورد!!!!!!!!!
در فرهنگ ایران برای جابه جایی اشخاص بسیار مهم درون شهر،از ماشین های کاملا معمولی اما ضد گلوله ساخت فرانسه استفاده میشود ،مگان و پرشیا مهم ترین این خودروها هستند و در مسافت های طولانی و یا جاییکه انبوه جمعیت فشار می آورد از تویوتا لند کروز بهره می برند،اما خوبی ایران این است که دخترها و پسرهای عزیزی که ازدواج میکنند تنها با پرداخت دویست هزار تومان می توانند به مدت دو ساعت از امکانات یک لیموزین بهره ببرند در حالیکه در امریکا رقم بسیار سنگینی برای اجاره لیموزین باید پرداخت...

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۶/۰۸/۲۵
همایون نوری پناه

تاریخ خودرو

لیموزین

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی