وب سایت تخصصی دکتر همایون نوری پناه

وب سایت تخصصی نقد فیلم و سریال

وب سایت تخصصی نقد فیلم و سریال

نویسنده: همایون نوری پناه
ادمین : محسن اکبرزاده

طبقه بندی موضوعی
بایگانی
آخرین مطالب
آخرین نظرات
  • ۲۵ بهمن ۹۹، ۲۱:۱۷ - اسید سیتریک
    *ـ*

خورشید گرفتگی بر فراز امریکا

دوشنبه, ۳۰ مرداد ۱۳۹۶، ۱۱:۰۲ ب.ظ

به گزارش بیگ بنگ، بررسی­ های جدید ناسا نشان می­ دهد که محل مناسب برای مشاهدۀ این کسوف تمام­ عیار در کجای زمین خواهد بود. به گفته محققان ناسا، خطی مورب به طول ۱۱۲ کیلومتر از ایالت اورگن تا جنوب ایالت کالیفرنیا بهترین مکان برای مشاهدۀ این خورشید گرفتگی خواهد بود. این خط مورب دقیقا روبروی “سایه” ماه، که جلوی نور خورشید در آن محل از زمین کاملا گرفته می ­شود، قرار دارد.

بررسی­ های دقیق ناسا نشان می­ دهد که این سایه بر خلاف باور مردم که انتظار سایه­ ای دایره شکل دارند، چیزی شبیه به یک چندضلعی غیرعادی بوده و اندکی انحنا دارد. همچنین ناهمواری­ هایی که بر روی ماه به شکل صورت و دریا درآمده ­اند نیز بر روی نور عبوری از اطراف ماه تاثیر خواهند گذاشت. “ارنی رایت” محقق سازمان ناسا، که در مرکز پروازهای هوایی گودارد مریلند فعالیت دارد، اظهار داشت: «با بررسی ­های صورت گرفته، اینک ما می­ توانیم با در نظرگرفتن تاثیر ارتفاع نقاط مختلف زمین(اثر رقومی) و نحوه عبور اشعه ­های نور از دره­ های ناهموار لبۀ ماه، بهترین نقطه برای مشاهدۀ این کسوف عظیم را اعلام کنیم.»

منبع: سایت علمی بیگ بنگ

"محسن اکبرزاده"

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۶/۰۵/۳۰

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی