نازنینی از میان مارفت
که پرکردن جایش امکان ندارد.از سی سال پیش و مخصوصا بعد از فیلم هامون،اصطلاح چهاریار همراه که اشاره به چهار بازیگر هم دوره داشت که همگی از درخشانترین چهره های معتبر فرهنگی ایران بودند،بین اهالی هنر رایج شد. این چهاریار استاد نصیریان ،مرحوم استاد مشایخی،مرحوم استاد رشیدی،مرحوم استاد انتظامی بودند،بیشتربخاطر اینکه این عزیزان نازنین بازیگران محبوب داریوش مهرجویی و استادحاتمی مرحوم بودند و دربسیاری فیلم ها،همبازی یکدیگر بودنداین برجسته نمایی صورت گرفت،اما پرویز پورحسینی که متعلق به همان نسل از بازیگری ایران است ،اصلا از لحاظ توانایی هنری دست کمی از چهاریار همراه نداشت،منتها بازیگر محبوب دو کارگردان بزرگ سینمای ایران نبود(البته به صورت کمرنگ در آثاراستادعلی حاتمی حضور داشتند)،ایشان فارغ التحصیل دانشگاه تهران دانشکده هنر و معماری بودند و شغل اولشان صحافی کتاب بود به همین دلیل ،بسیار می خواندند و بسیار می دانستند از هنرتاحافظ وسعدی وچخوف،اتفاقا بعداز تشکیل گروه پازارکاد،شخصیت اصلی نمایشنامه مهم آنتوان چخوف«مرغ دریایی»را برعهده گرفتند،تشکیل گروه پازارکاد در واقع شروع یک دوره زیبا درتاتر ایران بود ،دوره ای که به صورت جدی بازیگران بزرگی چون پرویز پورحسینی رابه تاترایران معرفی کرد.البته علت اصلی اینکه ایشان را جزو چهاریار همیشگی به حساب نمی آورند این است که ایشان ،هشتاد درصد بازیگرتاتر بودند،وتنها بیست درصدفعالیت هنری ایشان مربوط به دوربین و هنر هفتم بود. "یک مشت پر عقاب" و "هزاردستان" ،در یادگار مانده ترین آثار دوربینی ایشان است و "ویس ورامین"،"باغ آلبالو" ،"کالیگولا"،"اورگاست" ،بهترین تاترهایی بودند که ایشان در آن ایفای نقش کردند. مردی آرام که بیشتر شبیه روانشناسان بود تا بازیگران با صدایی بسیار زیبا که حکم امضای ایشان را داشت،یادشان تا ابدگرامی باد.
"دانشنامه های هنری ایران ،سایت های معتبر داخلی،پاییزغمبارنودونه خورشیدی،تهران"