بنفشه افریقایی
فیلمی در ژانر ملودرام رمانتیک است.فیلمبرداری و نورپردازی خوب از ویژگی های بارز این اثراست.کلیت قصه کمی چاشنی فمینیستی دارد اما نویسنده نگذاشته است این مزه فمینیستی ،بر کلیت اثر غالب شود و اثر را تبدیل به یک تریبون برای شعار دادن بکند.اما زنانگی بر کلیت فیلم کاملا غالب است آنچنانکه بنفشه افریقایی را می توان یک فیلم زیبای خوش ساخت با رایحه عواطف انسانی زنانه دانست.بازی هابسیار یک دست و روان است و همه بازیگران به بهترین نحو ،نقش خود را ایفا می کنند،فیلم به غایت روشنفکرانه است یعنی سمت و سوی مدرنیسم را چسبیده و از آنچه در فرهنگ ایران ،سنت نامیده می شود،فاصله گرفته است،برای این روزهای ایذان،سنت گریزی یکی از اصلی ترین تم های سینمایی شده است ،این سنت گریزی را در «تیغ و ترمه»کیومرث پوراحمد هم کاملا عیان می توان دید و همینطور در فیلم خوش ساخت«حریم شخصی»با بازی امیرآقایی،بنابراین از این لحاظ ،فیلم،نوآوری جدیدی ارایه نکرده است و ادامه سینمای معاصر ایران است.
"دیده ها و شنیده ها و خوانده های مولف این سطور،پاییز نودونه خورشیدی،تهران"