هیچوقت تحت هیچ شرایطی ،ستون های اصلی یک عمارت(هم درهنر هم در مهندسی عمران)راحذف نکنید
بارها اتفاق افتاده که بانوی خانه از آشپزخانه سنتی خسته شده است و آشپزخانه بانمای باز خواسته است.زمانی که شوهر یا پدر خانه ،مهندس عمران برای کار آورده است با این جواب قاطع روبه رو شده که از دیوار آشپزخانه ستون اصلی می گذرد و دیوار،باربر است نه تزیینی.
در هنر هم به همین منوال است.بهترین الگوی فیلمنامه نویسی ، "پدرخوانده یک" است.شخصیت سانی با تمام خوشمزگی ها و دست و پایش ،یک شخصیت فرعی است که در گیشه پرداخت عوارض بزرگراه به رگبار بسته می شود اماشخصیت اول اثر یعنی آل پاچینو بارها تا دم مرگ می رود،زمانی که رییس پلیس جلوی در بیمارستان او را مضروب می کند و فک او را خرد می کند یا زمانی که در سیسیل ،زن دومش ترور می شود،اما فیلمنامه نویس به هیچ وجه او را حذف نمی کند چون یک ستون است،از همین جا درس بگیرید و اگر داستان می نویسید ،شخصیت های اصلی را تا دم مرگ ببرید اما هیچگاه نکشید.