قصرشیرین
بازی حامدبهداد در این اثر،تکرار نقش،او درفیلم زیبای «سدمعبر»به کارگردانی محسن قرایی است.دقیقا همان شخصیت وهمان ریزه کاری ها را دارد اما در فیلم سدمعبر ،لبخندبرلب داردوشیطنت های جذابی در رفتارش است که اندکی از نقش خاکستری او می کاهد.اما در این اثر،کاملا خاکستری است،فیلمنامه اثر،بسیار زیباست ،بازی کودکان،حرفه ای وجذاب است ،رضامیرکریمی ،بهترین بازی ممکن را ازکودکان گرفته است ومانند بچه های آسمان مجیدمجیدی و مهمان مامان داریوش مهرجویی،اثری اصیل آفریده است که بر پایه گفتار ورفتار کودکان می گردد.بازی گرفتن از کودکان کم سن ،در نقش های پر دیالوگ،یکی از سخت ترین کارهای یک کارگردان است واز این نظر،قصرشیرین یک شاهکارکامل است،اما ایرادعمده اثر دراین است که پوستر فیلم ونام فیلم،تداعی کننده سینمای دفاع مقدس است ،اما این فیلم،هیچ ربطی به جنگ ایران وعراق ندارد،اینکه طراحی پوستر ونامگذاری یک اثرسینمایی نتواند «گونه»آن فیلم را مشخص کند،از عیوب عمده به شمار می رود که فیلم «قصرشیرین»شدیدا از این نقص بزرگ ،رنج می برد.این اثر در ژانر سینمای اجتماعی ایران و در گونه فیلم هایی چون سد معبر،چهارشنبه سوری،کارت پرواز و ترانه جای می گیرد.اگر به جای استادمیرکریمی بودم،نام «آبرنگ»را بر روی فیلم می گذاشتم.در این اثر هم ،به مانند«سرخپوست»یک جاندار،نقش آفرینی می کندو به فیلم ،هویت وجان می بخشد.در فیلم «سرخپوست»یک قورباغه این کاررا انجام می دهد و در این اثر،یک لاک پشت،از این زاویه که بنگریم ،استفاده آقای جاویدی از قورباغه در فیلم «سرخپوست»بی نهایت کاملتر وزیباتراز استفاده آقای میرکریمی از نقش لاک پشت است.
به نکات بسیار حالبی اشاره کرده اید که برای هر خواننده ای که فیلم را تماشا کرده است قابل تعمق است .پیروز باشید