احضار
سینمای ایران در ساخت فیلم های اجتماعی بسیار قوی عمل می کند ،تقریبا نود درصد کارگردانان مهم تاریخ سینمای ایران در ژانر اجتماعی یا تاریخی کار می کنند،تجربه سینمای وحشت ایران به مرحوم استاد ساموئل خاچیکیان و سه ،چهار ،کارگردان دیگر،محدود می شود،استاد بزرگ وبی بدیل سینمای ایران«واروژ کریم مسیحی»در فیلم هایش مخصوصا«تردید»کوشیده است تا ترس را در دل مخاطب بیاندازد اما امکانات کم نرم افزاری و سخت افزاری سینمای ایران،نسبت به سینمای سوئد،امریکا و انگلستان و وابستگی شدید ژانر وحشت به ابررایانه ها و ابزار پیچیده فیلمبرداری،سبب شده که ایران،حرف چندانی در این ژانر بسیار مهم سینمایی نداشته باشد،رامین عباسی زاده به عنوان تهیه کننده در مجموعه فخیم«شمس العماره»عالی کار کرد و نشان داد،سینمای مخاطب عام ایران را بسیار خوب می شناسد،احتمال موفقیت این مجموعه نمایش خانگی با توجه به سابقه حضور طولانی کارگردان آن ،در سینمای ایران ،مخصوصا تهیه کنندگی «کت جادویی»و«شمس العماره»بسیار زیاد است،من با مردم زیادی در ارتباط بوده ام ،ایرانیان کلا،سینمای وحشت را دوست دارند،از بیش از ده نفر از جوانان و میانسالان تحصیلکرده تهرانی و شیرازی شنیده ام که «سکوت بره ها»بهترین فیلم خارجی زبان زندگیشان بوده است و همینطور «جن گیر یک»با توجه به این آمار شفاهی،تصور من این است که اگر در سه قسمت اول سریال احضار،کارگردان بتواند ،کاملا نبض مردم را در دست بگیرد،این سریال از لحاظ گیشه،تجربه «شهرزاد یک»را خواهد داشت.
"ایلنا"