وب سایت تخصصی دکتر همایون نوری پناه

وب سایت تخصصی نقد فیلم و سریال

وب سایت تخصصی نقد فیلم و سریال

نویسنده: همایون نوری پناه
ادمین : محسن اکبرزاده

طبقه بندی موضوعی
بایگانی
آخرین مطالب
آخرین نظرات
  • ۲۵ بهمن ۹۹، ۲۱:۱۷ - اسید سیتریک
    *ـ*

من غلام قمرم

شنبه, ۸ مهر ۱۳۹۶، ۰۲:۴۳ ب.ظ
 

من غلام قمرم غیر قمر هیچ مگو

پیش من جز سخی شمع و شکر هیچ مگو

سخن رنج مگو جز سخن گنج مگو

ور از این بی‌خبری رنج مبر هیچ مگو

دوش دیوانه شدم عشق مرا دید و بگفت

آمدم نعره مزن جامه مدر هیچ مگو

گفتم ای عشق من از چیز دگر می‌ترسم

گفت آن چیز دگر نیست دگر هیچ مگو


یکی از فیلم هایی که بر پایه اشعار حضرت مولانا ساخته شده است،برداشت آزاد بهمن فرمان آرا از این شعر است که سبب خلق فیلم "خانه ای روی آب" با بازی تمامی بازیگران صاحب سبک سینمای ایران از رضا کیانیان تا بهناز جعفری شده است و این تنها یکی از صدها برداشت سینمایی از اشعار مولاناست. اصولا شعر مولوی دارای تصاویر رنگارنگ است و بین خواب و رویا و بیداری می رود و می آید و یکی از جذاب ترین بن مایه های سینمای جهان همین رفت وآمد است...


نویسنده:

همایون نوری پناه

ویراستار:

محسن اکبرزاده

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی