چرا کودکان مان در آموختن زبان انگلیسی و عربی ضعف دارند؟
شنبه, ۳۰ بهمن ۱۳۹۵، ۰۴:۲۵ ب.ظ
در متون قدیمی تمام کشورها، درباره آموزش به کودکان مطالب فراوانی یافت می شود،اما این سخنان بیشتر جنبه تحکمی و تعلیمی دارند.در علم تکنولوژی آموزشی به مفهوم امروزی کلمه، دیگراز و سایل سمعی وبصری استفاده فراوان نمی شود بلکه محیط پیرامون یک فرد به گونه ای طراحی می شود که او نیازمند آن است.در حقیقت طراحی سیستم آموزشی ،هدف اصلی اینگونه فعالیت هاست.قاعدتا کودکان در محیط رسمی کلاس،معذب و ناآرام هستند.اینک نوبت آموزش به سبکی است که اساسا بوی مدرسه وامتحان سخت ندهد.به عنوان مثال لپ تاپ فرزند خویش را با نرم افزارهایی مجهز کنید که با هربار روشن کردن ،چند لغت انگلیسی باشکل برروی صفحه ظاهر شود ویا هنگام صبحانه خوردن ولو اینکه کودک شما معانی دقیق جملات را متوجه نشود،به رادیوی عربی گوش کنید.استفاده از فلش کارت های عکس دار برای کودکان کم سن توصیه می شود.در کل آنچنان به کودک خود بیاموزید که او اساسا احساس نکند در فرآیند آزاردهنده آموزش رسمی قرارگرفته است.
پروانه جعفریان
(فارغ التحصیل تکنولوژی آموزشی از داندی انگلستان ،عضوهیات علمی بازنشسته دانشگاه خوارزمی)
ویراستار:
مهندس محسن اکبرزاده